De juiste opdruk voor jouw bedrijfskleding bepalen

Er zijn bij het kopen van bedrijfskleding toch best wel wat verschillende zaken waar je rekening mee zal willen houden als eigenaar van het bedrijf. In eerste instantie zal je natuurlijk willen kiezen voor werkkleding welke er zo mooi mogelijk uitziet. Daarnaast spreekt het voor zich dat je tevens rekening zal willen houden met de kwaliteit van de bedrijfskleding, maar wat verder ook te denken van de zogenaamde “branding mogelijkheden”? Het merendeel van de bedrijfskleding welke wordt besteld wordt in de praktijk steeds voorzien van een bepaalde opdruk. Welke “opdrukmogelijkheid” is er nu echter het meest geschikt voor bedrijfskleding en waar moet je nog rekening mee houden? Je ontdekt het allemaal hier op deze pagina!

            Waarom bedrijfskleding personaliseren een absolute must is

In eerste instantie doe je er altijd goed aan om bedrijfskleding welke wordt besteld te laten personaliseren. Dit omwille van verschillende redenen, namelijk:

  1. Er wordt een visuele meerwaarde gecreëerd voor de kledingstukken;
  2. Het is meteen voor iedereen duidelijk voor welke werkgever iemand aan de slag is;
  3. Er wordt een gevoel van uniformiteit onder het personeel gerealiseerd;
  4. Er bestaat geen twijfel meer over het karakter van de bedrijfskleding;

In het bijzonder dit vierde punt kan ook van financieel belang blijken te zijn. Het is namelijk zo dat de Nederlandse belastingdienst verschillende eisen heeft opgesteld waar bedrijfskleding aan moet voldoen om als aftrekbare kost in aanmerking te kunnen komen. Eén van deze eisen is dat er een duidelijk logo op te zien moet zijn met verwijzing naar het bedrijf welke de bedrijfskleding heeft verstrekt. Hou er verder ook rekening mee dat de bedrijfskleding in principe het bedrijventerrein waarop je bent gevestigd niet mag verlaten.

            Keuze tussen bedrijfskleding borduren of bedrukken

Wil je jouw bedrijfskleding ook graag laten personaliseren? Dan zal je eigenlijk alleen maar kunnen concluderen dat je daarvoor een keuze kan maken uit twee verschillende mogelijkheden:

  1. Het borduren van de bedrijfskleding;
  2. Het laten bedrukken van bedrijfskleding;

Elk van beide, bovenstaande opties kan in principe interessant zijn. Toch wordt er in het merendeel van de gevallen voor gekozen om bedrijfskleding te laten borduren. Waarom? Simpelweg omdat dit er niet alleen stijlvoller uitziet, maar ook omdat borduren over een veel langere levensduur beschikt in vergelijking met bedrukken. Daarnaast is het zo dat lang niet elk bedrijf uiteraard nood heeft aan een enorme hoeveelheid aan geborduurde kledingstukken. Ook voor kleine(re) bedrijven is borduren omwille van die reden veel interessanter. Borduren kan immers in principe per kledingstuk gebeuren. Dit is iets wat niet tot de mogelijkheden behoort wanneer er werkkleding moet worden bedrukt.

Waarom kiezen bepaalde bedrijven er in de praktijk dan alsnog voor om hun bedrijfskleding te laten bedrukken? Zeer eenvoudig. Op het ogenblik dat er gebruik wordt gemaakt van een complex logo is het namelijk lang niet altijd mogelijk of interessant om deze te laten borduren. In dergelijke situaties is de keuze voor bedrukken dan ook eerder aangewezen. Let wel, vaak is het zo dat bedrijven die werkkleding bedrukken bepaalde minimum aantallen hanteren. Ben je dus met andere woorden als kleine onderneming op zoek naar een mogelijkheid om werkkleding te laten personaliseren? Dan kan kiezen voor bedrukken niet mogelijk zijn of op financieel vlak gewoon niet interessant zijn. Hou ook hier dus zeker en vast rekening mee!

Over de auteur


Niels

Niels

Houdt zich bezig met allerlei zaken omtrent promotieartikelen, textiel & relatiegeschenken. Al meer dan 10 jaar bezig met optimalisatie.