Raambestickering-en-vlaggen

Zo helpt een signbedrijf je aan nieuwe klanten

Signing kan 24/7 nieuwe klanten voor je opleveren. Van bedrijfskleding, tot spandoeken en gevelbelettering, de mogelijkheden zijn zeer divers. In dit artikel gaan we nader in op de diverse vormen van signing en wat per vorm de aandachtspunten zijn.

Raambestickering

Raambestickering zorgt er niet alleen voor dat je (potentiële) klanten je gemakkelijker kunnen vinden, het kan ook functioneel zijn. Denk bijvoorbeeld aan het tonen van de openingstijden en de contactgegevens en het kenbaar maken dat je een speciaal aanbod hebt. Belangrijk is dat de bestickering op de ramen ervoor zorgt dat voorbijgangers direct kunnen zien wat voor bedrijf je hebt en waarom ze bij jou moeten zijn en niet bij een concurrent. Denk bijvoorbeeld aan de laagste prijsgarantie of een bepaalde service, zoals gratis bezorging.

Gevelbelettering

Naast raambestickering, kan gevelbelettering de zichtbaarheid van je bedrijf verder vergroten. Immers, gevelbelettering heeft als functie dat mensen op grotere afstand je bedrijf kunnen zien. Is je bedrijf op een plek gevestigd waar ook in de avonduren potentiële klanten voorbij komen? Dan is het aan te raden om voor verlichte gevelbelettering te kiezen, zodat je bedrijf ook zichtbaar bent als het donker is.

Autobelettering

Het grote voordeel van autobelettering, is dat je dagelijks je bedrijf zichtbaar maakt op alle plaatsen waar je met de auto naartoe gaat. Deze unieke vorm van reclame wordt alleen helaas nog vaak slecht uitgebuit. Denk aan de voorbeelden van bedrijfsauto’s waarop alleen een bedrijfsnaam staat. Het enige nut van dergelijke reclame is dat klanten bij wie je op bezoek gaat je auto herkennen en daardoor weten dat jij echt van bedrijf x bent. 

Beter is om je auto te laten bestickeren met een boodschap die direct onderstreept wat voor bedrijf je hebt, wat je doet en waarom potentiële klanten bij jou moeten zijn. Zorg er daarnaast voor dat contactgegevens, zoals je telefoonnummer, website en adres in ieder geval goed leesbaar zijn.

Spandoeken

Het voordeel van spandoeken is dat je relatief goedkoop een boodschap kunt communiceren die opvalt. Zeker als het spandoek op de gevel van je bedrijfspand wordt gemonteerd. Kies bijvoorbeeld voor een witte achtergrond met zwarte letters. Bovendien kun je spandoeken relatief eenvoudig verwisselen. Ideaal als je bijvoorbeeld door het jaar heen meerdere acties hebt die je via een spandoek wilt promoten.

Het juiste signbedrijf kiezen

Wanneer je een signbedrijf gaat uitkiezen, is het belangrijk dat je niet alleen op de prijs let. Sterker nog, het geniet de voorkeur om iets meer geld uit te geven, zodat de kwaliteit van het materiaal goed is en de boodschap mooi wordt weergegeven. Een voorbeeld van een signbedrijf dat deze twee aspecten hoog in het vaandel heeft staan, is Objekt Reclame. Kies dus niet voor het eerste de beste bedrijf, maar oriënteer je goed en maak vervolgens een weloverwogen keuze voor een signing specialist.

Over de auteur


Niels

Niels

Houdt zich bezig met allerlei zaken omtrent promotieartikelen, textiel & relatiegeschenken. Al meer dan 10 jaar bezig met optimalisatie.