Promotietextiel

Promotiekleding: 5 geschikte gelegenheden

t-shirts bedrukken

Bedrijven die hun omzet willen vergroten, zullen er allereerst voor moeten zorgen dat ze bekend zijn bij meer potentiële klanten. Een effectieve manier om de naamsbekendheid van je eigen bedrijf of het bedrijf waar je werkt te vergroten, tegen lage kosten? Promotiekleding! Goedkoop T-shirts bedrukken laat je bedrijf opvallen en vergroot zo de bekendheid.

Voorbeelden van promotiekleding

Maar bij wat voor soort gelegenheden promotiekleding dan van pas kan komen? Vaak wordt er gesproken over ‘evenementen, beurzen, enz.’ maar dit is toch wel een behoorlijk vage omschrijving. Om je op gerichte ideeën te brengen wanneer mensen promotiekleding zou kunnen dragen, hieronder vijf praktische voorbeelden.

Op een festival

Sta je op met een foodtruck op een festival? Promotiekleding geeft niet alleen een verzorgde en hygiënische indruk, maar zorgt er ook voor dat mensen de bedrijfsnaam beter onthouden.

Op een beurs

Sta je bijvoorbeeld op een beurs gericht op interieur of reizen, dan wil jij toch ook dat bezoekers medewerkers gemakkelijk kunnen herkennen als ze iets te vragen hebben. Promotiekleding is in dit geval echt een toevoeging aan een verzorgde stand.

Flyeren op straat

Door flyers uit te delen op straat kun je gemakkelijk en snel veel mensen bereiken, maar slechts een klein gedeelte hiervan behoort echt tot je doelgroep. Door passende promotiekleding te dragen kun je gericht de aandacht trekken van je doelgroep.

Productintroductie in supermarkt

Produceer je producten die uiteindelijk via de supermarkt (of andere retail) verkocht gaan worden. Productintroducties ter plaatse koppelen het product aan het winkelbezoek. Promotiekleding zorgt ervoor dat de aandacht van mensen sneller getrokken is.

Sponsoring van een lokaal sportevenement

Als jij als bedrijf binnenkort een (lokaal) sportevenement sponsort, kun je dit natuurlijk het best kenbaar maken door sportkleding voor de deelnemers te laten drukken.

Welke info op promotiekleding?

Promotiekleding moet niet teveel maar ook niet te weinig informatie bevatten, mensen merken dit namelijk vaak slechts onbewust op. Het logo en de bedrijfsnaam mogen in ieder geval niet ontbreken op promotiekleding. Daarnaast kun je afhankelijk van de gelegenheid ook nagaan of de url van de bedrijfswebsite toegevoegde waarde heeft. Iets dat altijd de aandacht trekt op promotiekleding? Een pakkende slogan, bijvoorbeeld op de achterzijde van de kleding gedrukt.